«Технологічна схема приготування виборзької (дитячої) здоби»

 

Вінницька обласна державна адміністрація управління освіти і науки

навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Вінницькій області

ДЕРЖАВНИЙ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ  НАВЧАЛЬНИЙ  ЗАКЛАД

«МАЗУРІВСЬКИЙ АГРАРНИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО -ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ»

 

 

 

Методична  розробка

 

бінарного уроку теоретичного і виробничого навчання

з предмету «Технологія хлібопекарського виробництва»

 по темі:

 «Технологічна схема приготування виборзької (дитячої) здоби»

                                            


Розробили:

 

          викладач  Костельна Світлана Петрівна

 

         майстер виробничого навчання Грудецька Леся Петрівна

 

 

                    

                                             Мазурівка, 2017

 

                                                                 Вступ

 

    Бінарний урок, як одна з форм інтеграції. У загальному сенсі бінарне навчання - це така організація учбового процесу, яка одночасно організовує пізнавальну діяльність і формування практичних умінь, навичок. Це навчання є новим синтетичним видом навчання, якому властиві закономірності, що раніше не вивчалися педагогікою. Головний сенс навчання полягає в підготовці людини до самостійної практичної діяльності. Бінарне навчання — процес індуктивно-дедуктивний : від частковостей до узагальнення і від узагальнень до нових частковостей. Бінарна форма навчання по своїй структурі і характеру істотно відрізняється від інших видів навчання, оскільки при ній забезпечується не лише цілісний зв'язок теорії з практикою, але і об'єднуються теми опорних знань. Основу бінарного навчання складає крокова організація пізнавальної і практичної діяльності учня.

      Відкритий бінарний урок по темі: «Технологічна схема приготування виборзької (дитячої) здоби» проведено  у лабораторії з двох предметів:  «Технологія хлібопекарського виробництва»  викладачем спецдисциплін Костельною Л.П. та «Виробниче навчання» майстром в/н другої категорії Грудецькою Л.П. Заняття  проходило в групі № 4, І курс навчання за професією «Пекар» у вигляді театралізованої вистави.

      Технологічна лабораторія перетворилася у «Міні-пекарню», яка незвичайно, святково прибрана, організовані робочі місця для роботи учнів, бригадним методом, згідно теми уроку. Учні, одягнені в спецодяг.  Присутні перетворилися у щирих українців, звучали не тільки веселі, ай жартівливі  кулінарні пісні: «Булочка з маком», «Хліб».

        На знімку педагоги Костельна С.П. та Грудецька Л.П. під час проведення відкритого бінарного   заняття на тижні професійної майстерності.

 

 


                    

  Мотивація уроку:       І хліб духмяний на столі….

 

 

                                                                                          «Затверджую»

                                                                                                                                Заступник директора з НВР

                                                                                                                               ….…….. О.М.Ястремський

 

План учбового заняття           

 

Дисципліни:            «Технологія хлібопекарського виробництва»

                                   «Виробниче навчання»

Тема програми:      «Приготування дріжджового тіста та виробів з нього»

Тема уроку:             «Технологічна схема приготування виборзької (дитячої) здоби»

Термін учбового заняття:          225 хвилин

Тип учбового заняття:               комбінований

Вид учбового  заняття:              бінарний

Викладач:                                    Костельна С.П.

Майстер в/н:                               Грудецька Л.П.

 

Головні  методи  навчання: практично-орієнтований, проблемний, з елементами ділової

                                                гри, комп’ютерних технологій                                                            

      

Форми організації  діяльності учнів:      індивідуальна, колективна, фронтальна

 

Методична мета:   показати  методику проведення бінарного уроку, як однією із форм реалізації

                                  міжпредметних зв’язків і інтеграції учбових дисциплін

 

Навчальна мета: вивчити технологію приготування виборзької здоби, вимоги до якості. Впровадити

                                інновації у технологічний процес, навчити учнів правильним трудовим прийомам,  

                                закріпити теоретичні знання практичними навичками

        

Розвиваюча мета: формувати художній смак, індивідуальні особливості учнів, прагнення до

                                 поглиблення знань з теми уроку                

                

Виховна мета: прищеплювати любов до обраної професії. Виховання інтересу до національних

                           обрядів і традицій, патріотизму, колективізму, почуття  прекрасного

 

Міжпредметні зв’язки:  «Устаткування підприємств харчування», «Гігієна та санітарія», «Облік та

                                           калькуляція», «Організація виробництва», «Основи товарознавства»

 

Засоби  навчання: дидактичний матеріал, сировина, інвентар, посуд, обладнання, мультимедійне

                                  устаткування, комп’ютер.

 

                                                  

                        Критерії рівня формування знань, вмінь, навичок:

 

                  

Знати: види тіста, характеристику дріжджового тіста, технологію приготування виборзької (дитячої) здоби, вимоги до якості.  

Вміти: готувати тісто здоби, розробляти, формувати тістові заготовки, випікати, дотримуючись вимог до якості та кваліфікації учнів – пекар ІІ розряду.

 

 

Структура учбового заняття

 

   І етап. Організаційний ……….........................   2 хв.                               

 

 

п/ч

Назва етапу

уроку

Діяльність  

викладача та  майстра   в/н

Діяльність

учнів

1.1

Організаційний

момент

Перевірка наявності учнів, конспектів по предмету: «Технологія хлібопекарського виробництва», щоденників в/н, санітарного стану учнів, сан одягу, готовність лабораторії до заняття. Виявлення домашнього завдання

Рапорт бригадира про готовність лабораторії

та групи до уроку

 

 

ІІ етап. Повторення вивченого матеріалу…………….15 хв.

 

п/п

Назва етапу уроку

Діяльність викладача та майстра виробничого навчання

Діяльність учнів

2.1

 

 

 

Опитування

 

Активізують розумову діяльності  шляхом опитування учнів (викладач) та  (майстер в/н)

відповідають на питання викладача

2.2

Оцінювання

Оцінюють з урахуванням відповідей

Знайомляться з аналізом                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

 

 ІІІ етап. Вивчення нового матеріалу……………………………. 73 хв.

Повідомлення теми, плану, мети уроку

 

3.1

Де хліб, там і Батьківщина

Виступи учнів з інформацією «Історія булочок», «Різновиди виборзької здоби» (див. презентація)

Розглядають, слухають, доповнюють

3.2

 

 

 

Мотивація уроку

І хліб духмяний на столі

 

Чим корисна випічка із здобного тіста?

 

Розглядають, слухають заохочуються до вивчення теми

 

 

 

Вступний інструктаж з метою підготовки учнів до самостійного приготування виборзької здоби………………45 хв.

 

3.3

Інвентар, посуд, сировина

 

Викладач:

Демонструє слайди, коментує, задає питання

Розглядають,

Розгадують загадки

 

3.4

Розпізнавання сировини,

підготовка до виробництва

 

Демонструє слайди, коментує, проводить фронтальне опитування

 

Розпізнають сировину, надають товарознавчу характеристику сировині, відповідають

3.5

Тісто на здобу

 

 

Викладач:

демонструє слайди, пояснює, запитує

Майстер в/н показує трудові прийоми

Спостерігають,  працюють із збірником рецептур

 

 

 

  • Способи замісу тіста;
  • Приготування опарного тіста;
  • Приготування безопарного тіста;
  • Вимоги до якості тіста;
  • Недоліки тіста, причини їх виникнення

 

3.6

Інновації у приготуванні х/б виробів

Викладач:   демонструє слайди,

розповідає

 

 

Майстер в/н демонструє трудові прийоми

 

Вивчають, запам’ятовують

 

 

3.7

Оброблення тіста

 

Демонструє

слайди,

пояснює

Майстер в/н вчить трудовим прийомам

Уважно спостерігають,

вивчають

§  Розподіл тіста на шматки;

§  округлення;

§  попереднє розстоювання тістових заготовок.

3.8

Формування здоби

Демонструє

слайди, пояснює

 

Виконує

особистий показ

 

Спостерігають, записують у зошитах

    • Поросятко;
    • Білочка;
    • Баранчик;
    •  Голуб;
    • Їжачок;
    • Лебідь;
    • Гриб;
    • Вимоги до якості здоби;
    • Поради пекарів.

3.9

Випікання, охолодження

Демонструє

слайди, рекомендує

 

Майстер в/н демонструє трудові прийоми

 

Спостерігають, працюють в парах, відповідають

·         Традиційний;

 

 

Перевірка засвоєних знань за допомогою опорних  карток технологічної послідовності та підведення підсумків вступного інструктажу

 

IV етап. Застосування теоретичних знань ……………………90 хв.

Учні у ролі пекарів

 

4.1

Інструктування

по БЖД

 

Майстер інструктує учнів перед роботою з інвентарем та устаткуванням

Розписуються у журналі по безпеці праці

4.2

Підготовка до самостійної роботи

Майстер в/н видає картки-завдання на приготування здоби

 

    • Поросятко;
    • Білочка;
    • Баранчик;
    •  Голуб;
    • Їжачок;
    • Лебідь;
    • Гриб

Отримують карти, вивчають

4.3

Самостійна робота учнів

Викладач та майстер в/н проводять поточний інструктаж

Виробляють здобу.

Презентують її

 

V етап. Закріплення нового матеріалу. Заключний інструктаж 45 хв. 

 

5.1

Театралізоване приставляння по темі: «Хліб — усьому голова»

Прислів’я, приказки про хліб

 

 

Викладач пропонує послухати пісню.

 

 

Учні слухають, співають

5.2

Дегустація і оцінювання

Майстер в/н дегустує, викладач задає питання

Учні слухають, відповідають

5.3

Пам’ятники хлібу

Викладач демонструє слайди, коментує,

задає питання, робить висновки.

 

Слухають,  пропонують прислів’я

5.4

Підсумки уроку

Майстер в/н аналізує активність учнів, дякує за участь в уроці

Слухають,

 

Домашнє завдання……………………………………………………………..5 хв.

Продовжити накопичення матеріалу з Інтернету та преси згідно теми уроку                       

 

                             Викладач:                           Костельна С.П.                                                                              

                             Майстер в/н:                       Грудецька Л.П.

Немає коментарів:

Дописати коментар